Inštalácia a Konfigurácia
Avšak najprv si ten program stiahnete – Valve hammer editor, buď si to niekde uložte alebo hneď otvorte... keď inštalačný program úspešne pustíte tak ste na dobre ceste.

Úvodné okno, ktoré by sa malo zobraziť hneď po spustení inštalačky a dáte NEXT >

Ak chcete, môžete aj nemusíte si prečítať licenčné podmienky, je to už len na vás , potom I AGREE

Ak nieste sympatizantom priečinka Program Files, tak si to môžete zmeniť tým, že kliknete na Browse zmeníte cestu Destination Folder... potom NEXT >

Tu si nastavíte odkaz v ponuke Štart... a zase NEXT >

Tu si nastavíte odkaz v ponuke Štart... a zase NEXT >

Ak chcete odkaz na ploche tak necháte Yes, ak nie tak nie... ale vrelo odporúčam YES... NEXT!! >

Všetko raz začína, všetko raz končí... FINISH >
Nastaveni Whe
No pokiaľ sa vám podarilo dať FINISH tak ste úspešne ukončili inštaláciu programu Valve Hammer Editor... gratulujem
No a môžeme začať s konfiguráciou....
Ale ešte predtým ako začneme si stiahneme dôležite súbory: fgdfile a zhlt253-17

Hneď ako spustíte VHE, tak sa vás spýta či chcete ísť hneď nastavenia, dáte teda „Yes“, ak ste sa rozhodli nastavenie urobiť neskôr, tak dáte „No“...

1.) Najprv vám ukáže, že sa nachádzate v karte „General“, zoberte myš a kliknite na kartu „Game Configuration“
2.) Klikneme na „Edit“, zobrazí vám okno „Edit Game Configuration“, kliknite na „Add“, napíšete tam názov hry do ktorej budete tvoriť mapy a nakoniec ok a close
3.) Klik na „Add“, nájdeme cestu k súboru ktorý sme stiahli (fgdfile, po rozbalení cs_expert- tom793b.fgd), vyberme ho a „Otvoriť“
4.) Klikneme na „Browse“, nájdeme kde máme nainštalované CSko, v tomto prípade označíme len hlavní adresár
5.) Podobné niečo ako predchádzajúci bod + označíme ďalej priečinok „cstrike“
6.) Tento krát označíme „valve“
7.) Vytvorte si niekde priečinok „rmf“ budete ho potrebovať neskôr, dáme „Browse“, nájdeme, označíme a „Otvoriť“
8.) Klikneme na „Použiť“ týmto uložíme informácie

1.) Ako náhle sme si nakonfigurovali „Game Configurations“, teraz budeme pokračovať v karte „Build Programs“
2.) Klikneme na „Browse“, zájdeme tam kde máme nainštalované CSko, vyberte hlavnú aplikáciu „Hl.exe“
3.) Klik na „Browse“, nájdeme cestu k súborom ktoré sme stiahli (zhlt253-17, po rozbalení otvárime a vidíme viacej súborov), vyberme hlcsg.exe a „Otvoriť“
4.) To isté ale hlbsp.exe
5.) Taktiež hlvis.exe
6.) Teraz hlrad.exe
7.) Kliknite na „Browse“, pohľadáme hlavný adresár CSka, potom cstrike a nakoniec priečinok „maps“, tam sa vám budú ukladať mapy po kompilácii
8.) Na koniec „Použiť“ a „Ok“
V tejto karte si ukážeme ako pridať textúry (tzv. WAD súbory), sú veľmi dôležité k tvorbe mapy...
1.) Klikneme na kartu „Textures“
2.) Potom klikneme na „Add WAD, vyhľadáte a vyberiete nejaký .wad súbor a dáte otvoriť
3.) Nakoniec „OK“
Môže sa stať, že WAD súbory v priečinku cstrike nemáte, zvyčajne to býva pri STEAME, ja to robím tak že v google dám hľadať „.wad“... nonsteamáci majú v cstriku halflife.wad, to na začiatok úplne stačí...
PS: Tie obrázky berte tak ako príklad ako by to malo vyzerať, taktiež tie vybodkované úseky neberte vážne, jednalo sa mi o to aby ste videli tie konce...
Ešte ku koncu vam odporúčim pár nastavení:
1.) V karte "General" je "Undo levels", znamená, koľko krokov späť môžete spraviť, tam si nastavte podľa veľkosti pamate napr. ja mam 1 GB ram tak 200...
2.) V karte "2D views" si zapnite "Default to 15 degree rotacion", umožní rotovať objekty po 15 stupňoch
3.) V karte "2D views" si zapnite "Dotted Grid", pri priblížení sa vám vybodkoje sieť, užitočné pri detailoch
4.) V karte "3D views" je "Back Clipping plane", max. viditelnosť v 3D viewe, pri silnejších mašinách si to dajte na plné a môžte dať aj "Filter Textures" pre lepší vzhľad objektov...
Týmto návodom sme dospeli k tomu ako nainštalovať a nakonfigurovať Valve Hammer Editor, nabudúce si ukážeme základy mapovania, nebojte sa, bude to jednoduché.
Pokračovanie Valve Hammer Editor - Úvod